FotoAlbum

Wachtwoord vergeten?
Nog geen account? Maak er één aan!

Nieuwsbrief Maart 2011 PDF Afdrukken
Klik hier voor het downloaden van het volledige PDF document.

R.-K. BASISSCHOOL  DE WERF

HAVENPLEIN  1

4553 CJ  PHILIPPINE

(0115) 497013  /  fax: (0115) 497014

Philippine, maart  2011

INFORMATIEBLAD VAN:                                                                    ONDERWERPEN:

R.-k. Basisschool “DE WERF”

*  Ouderraad

*  Algemeen en activiteiten

*  Vakanties en kalender

In deze nieuwsbrief kunt u algemene informatie lezen en daarnaast wat er de komende weken aan activiteiten op de Werf plaats zullen vinden.

Ouderraad

Als bijlage is aan deze nieuwsbrief is het kasoverzicht van de ouderraad bijgevoegd.

Na kascontrole door vrijwillige ouders die op de algemene ouderavond zijn aangesteld, mevr. Isabelle Buijck en mevr. Nynke van der Ploeg, zijn de financiën in orde bevonden.

De ouderraad heeft ook een nieuw lid gekregen. Welkom aan Bianca van Haelst!

Algemeen en activiteiten

Inmiddels hebben wij de uitslag van de enquête “Scholen met succes” ontvangen.

Er zijn resultaten van ouders, leerlingen en team bekend. We zijn tevreden met onze goede scores, maar natuurlijk willen wij wel met deze resultaten aan de slag. In onze volgende teamvergadering bespreken wij met de leerkrachten de uitslagen van de enquête. Zodra wij alles hebben verzameld, stellen wij u op de hoogte van de uitslagen en het vervolg daarop. Dit zal zijn in de volgende of een aparte nieuwsbrief.

Vanaf deze week is het rooster van juf Daphne aangepast. Zij werkt tot de zomervakantie op maandag en dinsdag op de Werf. Op maandag in groep 5 en 6. Na 15.30 uur geeft zij de lessen Onderwijstijd Verlenging. Op dinsdagochtend staat zij regelmatig in groep 7 en 8. In deze groep geeft zij ook op alle dinsdagmiddagen les.

Juf Dinja zal een ochtend formatie van juf Daphne overnemen. Dit is ingepland in groep 7 en 8 op vrijdagen. Op donderdagmiddag neemt zij dan de OTV lessen voor haar rekening.

Vanaf 14 maart is een nieuwe periode OTV van start gegaan, met een groepje leerlingen. De lessen staan ingepland op  maandag (juf Daphne) en donderdag (juf Dinja). De ouders van de betreffende leerlingen zullen van de resultaten op de hoogte worden gehouden. Dank aan juf Anouska onze onderwijsassistente, die in de afgelopen periode ondersteunde bij de OTV lessen. De groep is nu te klein om een onderwijsassistente te mogen inzetten, indien dit in de toekomst anders is kunnen wij opnieuw een beroep op haar doen.

Op woensdag 16 maart starten de leerlingen van groep 5 en 6 met het pelargoniumproject. Zij leren hoe zij een plantje moeten kweken en verzorgen.

Vrijdag 18 maart zullen leden van de tennisvereniging Philippine tennislessen geven aan de groepen 3 tot en met 8. Dit zal zijn tijdens de gymlessen. Het doel is de leerlingen kennis te laten maken met deze sport.

Op 21 maart krijgen de leerlingen het tweede rapport van dit schooljaar. De ouderavonden staan gepland op maandag 28 maart en donderdag 31 maart. De ouders van de leerlingen van groep 8 zullen een aparte uitnodiging ontvangen om de keuze voor het voortgezet onderwijs met meester Herman te bespreken.

Op 3 april is er om 9.30 uur een voorstellingsdienst van de Eerste Communicanten.

De Lentemarkt vindt dit voorjaar plaats op woensdag 20 april. Donderdagmiddag 21 april houden wij op school onze Paasviering. Dit schooljaar is het vrij op Goede Vrijdag. Dan begint de meivakantie die tot maandag 9 mei duurt.

Schoolreis is onder voorbehoud, gepland op maandag 30 mei.

.

Vakanties en kalender schooljaar 2010/2011

Een overzicht van de belangrijkste data:

Ø  14 maart:                                               start tweede OTV periode

Ø  16 maart:                                               pelargoniumproject groep 5 en 6

Ø  18 maart:                                               tennislessen groep 3 t/m 8

Ø  21 maart:                                               tweede rapport

Ø  28 en 31 maart:                     oudergesprekken

Ø  3 april:                                    voorstellingsdienst Eerste Communie

Ø  20 april:                                  lentemarkt

Ø  21 april:                                  Paasviering

Ø  20 mei:                                   Cultureel erfgoed groep 7 en 8