Nieuwsbrief Juni 2011 PDF Afdrukken

4553 CJ  PHILIPPINE

( (0115) 497013  /  fax: (0115) 497014

Philippine, juni 2011.

INFORMATIEBLAD VAN:                                                              ONDERWERPEN:

·         Algemeen

·         Formatie

·         Activiteiten

Algemeen

De zomervakantie is in aantocht. Nog vier weken en het schooljaar zit er op. In deze laatste nieuwsbrief voor de zomervakantie kunt u lezen over de plannen voor het nieuwe schooljaar en de komende activiteiten.

De lentemarkt heeft dit jaar een bedrag van € 888,02 opgeleverd! Geweldig! De ouderraad zal van een gedeelte van de opbrengst een tweede picknicktafel op het schoolplein laten plaatsen. De kinderen zullen er veel plezier van hebben.

Dank voor ieders bijdrage!

Op 27 juni, 29 augustus en 3 oktober zijn er tuinwerkavonden. Aanvang 18.15 uur. Alle hulp is welkom!

De  derde periode van de Onderwijs Tijdverlenging is bijna ten einde. Leerlingen uit groep 5 t/m 8, hebben elke week 3 uur extra les gevolgd. Dit project duurt vier jaar. Telkens is voor een periode van 19 weken in te schrijven. Binnenkort volgt een brief waarbij men kan inschrijven voor de periode na de zomervakantie. De presentatie die destijds op de ouderavond is gegeven kan worden bekeken op de website: www.rkbsdewerf.nl

De ouders van de kinderen die nu de OTV lessen volgen zijn welkom om te komen kijken naar de activiteiten tijdens OTV en daarbij met de juffen te spreken over de resultaten. Op 27 juni is de laatste OTV les dit schooljaar. Op 20 juni gaat de les niet door in verband met het afscheid van juf Jessica. Die middag is er door de leerlingen en team een gezellige middag georganiseerd. U bent van harte welkom om 15.30 uur persoonlijk afscheid te komen nemen van Jessica.

Onze website wordt komend schooljaar aangepast. Momenteel worden zaken door ons ICT bedrijf, Actacom, op de website geplaatst. Zelf hebben we momenteel weinig invloed. We hopen dat er uiteindelijk een goede website komt. Het bestuur wacht de fusie met de PROBAZ scholen af. De fusie zal waarschijnlijk doorgang vinden per 1 januari 2012. U hoort daar te zijner tijd nog meer over.

Formatie

De klassenindeling voor het schooljaar 2011-2012 is gemaakt op onze studieochtend en planningsvergaderingen.

Er zijn veel ingrijpende veranderingen komend schooljaar.

Voor het eerst wordt bij de formatie uitgegaan van het leerlingenaantal dat in het komend schooljaar bij de telling op 1 oktober bepaald wordt. Voorheen ging men uit van het vorige schooljaar. Voor ons betekent dat een forse terugloop in uren. Daarbij komt dat wij in een krimpregio wonen en er bijna 3% minder kinderen worden geboren. Ook de regering doet (g)een duit (meer) in het zakje. Er zijn subsidies gestopt en er is minder geld voor bekostiging van ons onderwijs.

Daardoor moeten op sommige scholen binnen ons bestuur van Kapriom mensen weg en elders juist er weer bij. Er wordt onderling geschoven met leerkrachten. Alle vaste leerkrachten mogen blijven, maar mensen die invallen krijgen helaas geen vaste benoeming.

De gevolgen voor de Werf:

ü  We moeten afscheid nemen van juf Daphne. Haar uren vervallen en bovendien is ze inmiddels al verhuisd naar België.

ü  Juf Diana en Liselotte hebben meer dan anderhalf jaar vervangen in groep 1 en 2. Zij hebben geen vaste benoeming en mogen niet blijven.

ü  Juf Dinja heeft afgelopen periode uren overgenomen van juf Daphne. Ook zij heeft geen vaste benoeming.

Naast de formatie zijn ook andere zaken van invloed.

ü  Op 1 januari 2012 gaat meester Herman met FPU.

ü  Op dat moment zullen er aanpassingen plaats moeten vinden in het rooster. Bij de formatie is nu al rekening gehouden met het afscheid van Herman. In januari komt er dus geen leerkracht voor hem in de plaats.

De nieuwe leerkrachten die op de Werf komen werken zijn:

ü  Juf Cecile van Doeselaer uit Sluiskil. Zij komt op dinsdag tot en met vrijdag lesgeven aan groep 1 en 2.

ü  Juf Chantal Catseman uit IJzendijke. Zij komt drie dagen lesgeven aan groep 6 tot en met 8

De indeling van het rooster zal er tot januari als volgt uit komen te zien. Na januari 2012 volgt een aanpassing met samenvoeging van groepen, waarbij wij zoveel mogelijk zullen splitsen, maar er een aantal dagen niet van buiten zullen kunnen om drie groepen samen te voegen. Natuurlijk is het leerlingaantal dan ook minder groot en blijft er de individuele aandacht voor de leerlingen.

leerkracht

Alice

Middag: R.T

-

OTV zal in het nieuwe schooljaar op maandag gegeven worden door juf Chantal en op donderdag door juf Marian.

Meester Fonny heeft op donderdag een aantal keren ADV. Op deze dagen zal juf Marian groep 3,4,5 les geven en juf Chantal groep 6,7 en 8.

Gymtijden:

Groep 3 gymt/speelt één keer samen met de kleuters

Groep 3,4,5 vrijdagochtend: 10.30 uur

Groep 4,5,6 maandagmiddag 14.45 uur (groep 3 kleuters- spel)

Groep 7,8 dinsdagmiddag 14.45 uur

Groep 6,7,8 vrijdagmiddag 14.45 uur (groep 5 gesplitst)

Activiteiten

Op 8 juli, de laatste schooldag nemen wij afscheid van alle juffen die vertrekken. Juf Daphne, juf Diana, juf Liselotte, juf Dinja en juf Maud, die haar stageperiode in groep 1 en 2 dan afsluit. De kinderen zullen een leuk programma uitvoeren. Die dag gaan ook de rapporten mee naar huis. ’s Middags begint om 12.00 uur de zomervakantie en zijn de kinderen vrij!

In de laatste week staat ook het schoolfeest gepland op 6 juli en het afscheid van groep 8 op 7 juli.

Vakanties en kalender schooljaar 2010/2011

Ø  19 juni:                                   Eerste Communie

Ø  27 juni:                                    tuinavond

Ø  6 juli:                                       schoolfeest