Nieuwsbrief November 2011 PDF Afdrukken

4553 CJ  PHILIPPINE

( (0115) 497013  /  fax: (0115) 497014

Philippine, november 2011.

INFORMATIEBLAD VAN:                                                              ONDERWERPEN:

·         Algemeen en activiteiten

·         Kalender

Algemeen

De ouderraad heeft twee nieuwe leden. Mevrouw Nicole van Hoeve en mevrouw Minke Rabaut zullen de ouderraad gaan versterken! We wensen hen veel succes!

Met het inzamelen van inktcartridges is gestopt. Momenteel kan er niet veel winst op gemaakt worden.

Na 41 jaar les geven in het onderwijs, moeten we binnenkort afscheid nemen van meester Herman Sarneel. De officiële datum is 1 januari 2012, maar het afscheidsfeest vieren we op  vrijdag 16 december 2011. U ontvangt hierover te zijner tijd nog een brief. Wel is al bekend dat er ook voor groep 1,2,3 en 4, een activiteit staat gepland van 13.30 uur tot 14.15 uur. Na schooltijd is er een receptie voor ouders.

Na de kerstvakantie passen wij ons rooster aan. Door het vertrek van meester Herman is dit noodzakelijk. Grotendeels zal gewerkt worden in 3 combinatiegroepen. Groep 1 en 2 (op enkele middagen zal groep 3 een activiteit uitvoeren samen met de kleuters. Dit is ook nu al zo), groep 3,4,5 en groep 6,7,8. Op bijvoorbeeld woensdagochtend, zijn er mogelijkheden tot splitsen van de groepen.  Natuurlijk maken wij het rooster zodanig, dat de leerkrachten de leerlingen optimaal kunnen begeleiden.

In de volgende nieuwsbrief zal de indeling worden opgenomen.

Vanaf half november zullen er op vrijdagochtend, met enige regelmaat, kleutertjes van basisschool ’t Zand uit de Zandstraat meedoen in de kleuterklas. De reden daarvan is, samenwerking tussen beide scholen en daarnaast is deze samenwerking goed voor de sociale ontwikkeling van de kinderen doordat op beide scholen kleine klassen zijn.

Voor de kerstvakantie staan nog een aantal activiteiten gepland.

Op vrijdag 2 december bezoekt Sinterklaas de Werf.

Op 7 december gaan de rapporten mee naar huis. ’s Avonds en de volgende dag, 8 december, zijn er tien minuten gesprekken, waarvoor u zult worden uitgenodigd.

Op 16 december is het afscheidsfeest van meester Herman.

Op donderdag 22 december vieren we Kerstmis op de Werf. Ook is er dit schooljaar weer een kerstmarkt in samenwerking met de brede school Philippine, te bezoeken.

Na de kerstvakantie is bekend dat op 20 januari de kopij voor de schoolkrant binnen moet zijn.

Op 5 april is er een Paasviering. De lentemarkt staat gepland op 2 mei met medewerking van de brede school. Dit schooljaar zal er opnieuw een minisportdag voor groep 1 tot en met 4 worden georganiseerd door de activiteitencommissie van de brede school. Datum volgt later.

Vakanties en kalender schooljaar 2011/2012

Ø  2 december:                           Sinterklaas

Ø  7 december:                           eerste rapport

Ø  7 en 8 december:                   oudergesprekken